Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang :) Trimaz singgah blog Iz ^^ Tinggalkan jejak yaw! ;D

Telekung Arafah

Assalamualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang :)

Sejak Iz menganggur ni, Iz baru teringat yang Iz nak beli telekung baru. Yelah, hari tu abah beli telekung Bandung tak kena dengan tekak. Fesyen telekung bahagian kepala amat luar biasa dengan rakyat Malaysia ni. Ceh.. Alhamdulillah, makcik Iz jadi stokis telekung. Rasa nak melompat. Telekung Arafah namanya. Apa yang best pasal telekung ni? 

Sat na, kasi cuci mata dulu. Jeng jeng jeng..


















♡ MATERIAL COTTON VISCOSE.♡ 

Lembut, jatuh dan tidak mengikut bentuk badan. Tidak perlu risau walaupun solat di tempat terbuka kerana aurat 'luar' terpelihara. 


♡ JAHITAN MUKA KEMAS DAN TERLETAK.♡
Lilitan getah grip yang 'strechable' sesuai untuk semua saiz muka sama ada bujur atau bulat. Tak perlu pakai anak tudung untuk pastikan anak rambut tidak terkeluar dari celah2 kain. 


♡ LABUH DAN FREE SIZE.♡ 

Ukuran labuh telekung melepasi lutut, manakala labuh kain lebih 1 kaki di atas lantai. Tak perlu risau aurat terdedah bagi mereka yang bersaiz besar, dapat solat dengan lebih selesa dan khusyuk. 


♡ TEBAL.♡
Walaupun menggunakan satu lapisan kain sahaja di bahagin kepala, rambut dijamin tidak mencucuk keluar daripada lubang kain kerana fabriknya yang tebal. 


♡ BUATAN BUMIPUTRA.♡
Telekung ni adalah hasil rekaan dan ilham anak tempatan dengan dijahit oleh tukang jahit yang mahir juga anak tempatan. 


♡ DAGU LEBAR.♡
Bahagian dagu yang lebar menutupi keseluruhan dagu menepati syarat telekung yang sebenar. Bentuk muka nampak lebihh kemas dan aurat di bawah dagu tertutup rapat. 


♡ MUDAH CUCI.♡ 

Dengan hanya basuhan tangan, kotoran mudah hilang, malah cepat kering bila dijemur di bawah cahaya matahari. 


♡ 20 COLOR MENAWAN.♡
Banyak pilihan untuk bertukar2 citarasa...untuk pelbagaikan koleksi telekung untuk digunakan di rumah, pejabat atau ketika bermusafir mahupun sebagai hadiah atau hantaran. 


Yang pasal 20 warna tu Iz tak pasti. Yang ada 17. Hahaha. Berminat nak beli? Boleh komen di bawah ini. Harga? RM95 termasuk postage. Mari mari saya jual :)

Rebut Duit Raya RM50.00 By Cik Akak


Giveaway tamat | 25.07.2016 | 7.00 pagi

Kopi Hazelnut?

Assalamualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang :)


Kopi hazelnut? Apakah.. Sejenis kopi? Apakah.. Apa yang dirapukan ni? Ha... Ya tuan-tuan dan puan-puan sekalian.. Masa Iz masuk matrik, sem 2, sebulan lagi nak habis matrik, classmate Iz pukau kami sekelas suruh rasa kopi hazelnut. Iz? Kopi? hahaha.. memang tak la. lain la kalau kopi susu.

Bila kami lepak depan bistro, siap buat bulatan, dah passing cawan ke sebelah, sampai giliran Iz. Mar suruh minum. Iz dengan berat hati sedut penyedut minuman *wah ayat! xD* sikit. dan.. gulp! Sedapnya!!! Mana taknya, kopi berais. hehehe.. Siap berebut hoi nak habiskan air tu.

Tiap kali lalu bistro, mesti beli air tu. Hahaha. pengaruh kuat sangat. Tapi ada hari tu akak bancuh air tu letak susu banyak sangat, manis lit lit. Ek? Ada ke manis lit lit? Heee. Sejak habis matrik tu, Iz teringin air tu lagi. Heee. Sekarang Iz buat sendiri. Mana jumpa? Beli. *ok lawak hambar, maaf*


Kali ni Iz buat sendiri. Walaupun bukan sama jenama, Iz tetap beli yang ni. Kenapa? Sebab hari tu ada expo keusahawanan dekat mana entah.. yang pasti yang ni sama booth dengan air boboiboy. Air Tok Aba. Malt coklat. Sedap.. Rasa macam dalam cerita boboiboy tu *sembang lebih, hee*. Adik Iz beli air Tok Aba, Iz beli air la ni. Sekali sedut, jatuh cinta. Auch. hehehe. Lepas beli paket besar, stok cepat habis. Iz tak jumpa dah air Mocha Latte ni. Dan Iz pun berhuhuhu. 

Sejak balik kampung hari tu, singgah Giant nak cari kurta adik Iz, tapi tak jumpa. Yang jumpa yang ni. Terus Iz rembat. Rindu.. Hehehe. Siapa yang teringin nak rasa, boleh lah cari Mocha Latte with hazelnut ni dekat Giant yang terpilih. Harga? Iz tak ingat sebab mak Iz yang bayarkan. hihihi. Tapi dalam lingkungan RM13 ke bawah. 


Oh ya. Laras ni salah satu syarikat bumiputera yang hasilkan produk tempatan. Buatan Malaysia. Halal. Ada logo MESTI. kenapa tidak sokong barangan Malaysia? Lagi-lagi air ni yang sedap. Iz bancuh kopi mesti letak susu walaupun yang ni dah siap letak stevia. Orang bancuh kopi panas, tapi Iz buat yang sejuk. Derhaka? Hee tekak masing-masing.

*akhirnya terupdate juga blog Iz setelah sekian lama menyepi T__T xD