Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang :) Trimaz singgah blog Iz ^^ Tinggalkan jejak yaw! ;D

Post!!!

Yosh! sudah berkurun lamanya tak update blog! ada ke kau orang kesah? hehehe
Apa pasal tak update blog? Malas! hehehe..
Ada banyak cerita nak dipostkan.. kalau sempat alhamdulillah :)

1) Kalau dah tegur dapat 20 sen!
what?! jap.. kau orang faham ke? hehehe.. siapa kenal z.f? mestilah tak kenal, hahaha #gelak seorang diri..
z.f tu manusia hehehe.. 
Alkisah, hari tu Iz cabar z.f, kalau dia tegur Iz dapat 20 sen!
Keesokkan harinya,..
Z.f: Aiii (sambil buat muka kena cuka + tersengih )
Iz: Ek, nak 20 sen tak?
Z.f: Nak (tapi terus blah!)
Pengajaran: Ada bran ke?

2) Merentas desa!
Yeah!!! merentas desa! Iz tahu ramai SMK dan SK lain dah buat lama, SMK Iz je yang agak ketinggalan. Tapi tak apa! kami dah buat! yeah!!! #buang tabiat jap hehehe
Tahun lepas Iz dapat sedekahkan mata untuk rumah sukan Iz tapi tahun ni agak kedekut skit hehehe.
Sedang ku berlari+berjalan+melihat pemandangan+minum air sambil berjalan?!, ku ternampak Yugita sedang berdiri melihat kertas?! hoi! makcik! nampak aku tak?! Yugita!!!
dan begitulah kisahnya.. 
abaikan!

Ok, ini baru betul! Rumah sukan Iz juara!!! We are the champion! yeah~ yeah~ yeah!!!
Kawan Iz yang si Niesa dapat tempat ke-15! awesome! 
# Niesa lari mengalahkan robot yang telah diprogramkan!

Selepas tamat sahaja hari lari-lari, Iz dengan Yugita baliklah, kami pun jalan sama-sama.. sambil ...
jap.. alamak! budak tu! budak 40 sen! lari!!!
z.f dengan muka yang tak boleh blah berhampiran dengan Iz! Lari!!! selamatkan 40 sen!! 
#40 sen tu digandakan sebab dia tegur Iz tapi Iz tak perasan! ><
Apakan daya, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua..
z.f ternampak Iz yang sedang berjalan, dia tunggu, nak lari!!! tapi dia jalan sebelah..

z.f: 40 sen!
Iz: tahan geram!
z.f: tak apalah, aku gurau je.. 
Iz: kau nak tak aku sepak kaki kau?
z.f: boleh ke?
Iz: sekarang pun boleh!
z.f: tersengih-sengih sambil pi 
Iz: eiii!!! geramnya aku!!!

begitulah kisahnya...
pengajaran: sepaklah kaki dia sebelum terlambat!
Assalamualaikum! :D