Assalammualaikum, kalau tak jawab dosa, kalau jawab sayang :) Trimaz singgah blog Iz ^^ Tinggalkan jejak yaw! ;D

Post'z






Agak lama juga den tak post ek.. ke mana? Exam.. hehe ^^ exam dah lepas.. oklah cerita pasal cutilah! yeah! nak tahu? nak? nak tak? #ok, aku cakap seorang diri ni!

Iz pergi Pulau Sioman! pulau sioman? ada ke? adalah! hehehe.. Pulau Tiomanlah.. kalau nak skodeng gambar dekat sini dan sana :D

Iz nak bercerita!!! #macam ada orang baca.. +beranganlah jawabnya..
Dekat P.T (Pulau Tioman).. Iz ada seorang peminat! Darjah 6.. #pendek sangat ke aku ni? 
Iz terpaksa menyorok sakan di merata tempat sebab nanti dia asyik panggil Iz 
Awek putih coklat
><

Iz dengan dua pupu Iz, Mila, pergi "berenang" #hakikatnya tak berenang pun..# dekat jeti.. wah banyaknya ikan! Alamak! tersasar jauh ni! 

Iz: Wey, mila asal lain macam je tempat ni?
Mila: Wey, kita terlajaklah!
Iz: O.O
Mila: Cepat pergi pantai! 
Iz: Wey, aku mana reti berenang pon!
Mila: Aku pon!
Iz: Asal kau ajak aku? wey.. macam mana ni?
Mila: Cuba jelah!
Iz: Wey.. dalam ni.. T^T
Mila: Kau janganlah nangis! TT^TT
Iz: Ya Allah, aku berserah kepadaMu
Mila: Kau ni! kau try "berenang", kitakan pakai life jacket
Iz: Wey.. huhuhu..
Dan kami terus terapung di antara jeti dan pantai..

Tiba-tiba...
Budak 1: Wey, ikan todak!
Mila: Mana?!
Iz: Ikan todak? huhuhu..
Budak 2: Bawah kau orang!
Mila: Ha!!!!
Iz: Mila, banyak tak dosa aku?
Mila: Kau ni!
Budak 1: Cepatlah berenang! Ikan todak dekat je dengan kau orang!
Mila: Tolonglah kita orang!!
Iz: Kita orang mana reti berenang!!
Budak 1 & 2: Apa kau cakap?
Mila: TT^TT
Iz: Mila....

Adalah tiga mamat hensem datang dekat kita orang..
Mila: Cuna, mamat hensemlah!
Iz: Ada aku kesah? aku nak ke pantai..
Mila: Abang.. tolong kita orang tak reti berenang...
Mamat 1,2,3: Kesian..
Mila: Kau ni *******
Iz: Layanlah lagi...
Mila: TT^TT

Dalam masa 20 minit kami terapung...
Mila: Eh cuna, kaki aku dah dapat jejak!
Iz: Kaki? nak! nak!
Mila: Cepat cuna..
Iz: Kita selamat!
Mila: Yeah!!

Dan kita orang pun bertaubat tak nak pergi ke jeti lagi tapi Mila degil juga, Iz main dekat pantai je cari cengekerang siput dan sekeh Budak 1 & 2 sebab ejek Iz. ><
Hehehe!
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan